Карти: удостоверяване на транзакциите с 3D Secure

От 1 януари 2021 според новите разпоредби на ЕC и по-конкретно Директивата за платежните услуги (PSD2) всички онлайн плащания на територията на Европейския съюз (също така Исландия, Лихтенщайн и Норвегия) трябва да преминават през допълнителна стъпка за потвърждаване на самоличността.

Какво означава това за мен?

Когато използвате компютър, мобилен телефон или друго цифрово устройство, за да направите покупка, може да бъдете насочени към допълнителна проверка за сигурност, за да потвърдите самоличността си. Това дава възможност на Вашата банка/издателя на Вашата карта да потвърди, че наистина Вие правите покупката, и да Ви предпази от измами.

Що се отнася конкретно до покупки с карта, всеки път, когато правите депозит с картата си, ще трябва да потвърдите транзакцията, преди тя да бъде одобрена.

Въпреки че обикновено бивате пренасочвани към уебсайта на издателя на Вашата карта за потвърждаване на транзакцията, използваната система ще зависи от Вашата банка/финансова институция. Може да се наложи да въведете еднократна парола, която ще получите чрез SMS или имейл, да потвърдите транзакцията чрез мобилното си приложение или дори като използвате биометричните си данни (пръстов отпечатък или чрез лицево разпознаване).

Всъщност, ако обикновено извършвате онлайн покупки с помощта на Visa или Mastercard, може би вече имате опит със системите за удостоверяване 3D Secure като „Visa Secure” или „Mastercard ID check”.

Ако не сте сигурни за конкретния метод за удостоверяване, който използва издателят на Вашата карта, свържете се с него, като се обадите на телефонния номер на гърба на картата или като използвате тяхното приложение или уебсайт.

Мнения и отзиви

Тази статия отговори ли на въпроса ви?

Свързани помощни статии

Категория